روابط عمومی مرکز بهداشت شرق تهران
گپ و گفت با همکاران مراکز خدمات جامع سلامت هرندی و وحدت
دکتر فاطمه زیدی : اگر می خواهیم راندمان کار بالا برود باید از پرسنل ، مثل اعضاء خانواده خود مراقبت کنیم.
گپ و گفت با همکاران مراکز خدمات جامع سلامت هرندی و وحدت
دکتر فاطمه زیدی :
اگر می خواهیم راندمان کار بالا برود باید از پرسنل ، مثل اعضاء خانواده خود مراقبت کنیم.
صبح چهارشنبه 19 آبان ماه 1400 با حضور در دو مرکز خدمات جامع سلامت وحدت و هرندی ، صحبت های همکاران این دو مرکز را با موضوع : این دوسال را چگونه گذراندن شنیدم
در مرکز وحدت که در ابتدای کار یکی از مراکز منتخب غربالگری کرونا ی مرکز بهداشت شرق بود یادی کردیم از شهیده کمالی نژاد که چگونه و در چه شرایط سخت و دشواری ایشان با فراهم کردن تجهیزات لازم در آن زمان مرکز غربالگری وحدت را با کمک همکاران این مرکز راه اندازی کردند. به قول فرحناز سی سختی از دست دادن زهره کمالی نژاد درسی شد که ما همکاران قدر همدیگر را بیشتر از قبل بدانیم.
از روزگار تلخ مردم در ابتدای بروز بیماری و تلاش همکاران برای آرام کردن مراجعین صحبت کردیم. از مردمی که به علت ترس و وحشت از بیماری به پزشکان اعتماد نداشتن و همکاران پزشک تلاش می کردند این اعتماد را به آنها بدهند که بیماری قابل کنترل و بهبودی است اگر پروتکل ها را درست و به موقع رعایت کنند.
در مرکز هرندی که یکی از مراکز محله های کم برخوردار در منطقه شرق تهران است کار کنترل بیماری نسبت به مناطق دیگر شرق و شاید می توان گفت ، کل تهران کار سخت تری بوده و هست. با دکتر فاطمه زیدی مسئول مرکز صحبت کردیم . مسئول مرکزی که از وقتی در این مرکز مستقر شده با تمام قوا در حال خدمت رسانی به مردم محروم این منطقه است، به هر دری می زند تا دردی از این مردم درمان کند . با پیگیری های مستمر با خیرین شهرداری –کمیته امداد –هلال احمر و ارگان های دیگر مستقر در منطقه ارتباط بر قرار کرده و همه را با هم ، هم پیمان کرده برای رفع مشکل هر چند کوچکی از مردم این محله که می توان گفت. زمانی مرکز تهران بوده است. بسته های غذایی به کمک خیرین در اتاق کارشناس تغذیه مرکز آماده شده بود تا در اختیار نیازمند ترهای این محله قرار گیرد. درمان برخی از بیماران این مرکز با تأمین داروی رایگان انجام می گردد. و بسیار کارهای دیگر که گفتنش مجال می خواهد . خلاصه دغه دغه دکتر زیدی و همکارانش در این مرکز ، مردم این محله شده است و با تمام قوا همه با هم و در کنار هم هر کس در حیطه مسئولیت خود برای این مردم خالصانه کار می کنند.
دکتر زیدی در پاسخ به سوال من که پرسیدم ، فکر می کند تا کی همکاران توان دارند این طور دلسوزانه به مردم خدمت کنند. خیلی زیبا و کامل پاسخ دادند اگر می خواهیم راندمان کار بالا برود و همچنان کارکنان با تمام قوا ادامه بدهند. باید از پرسنل ، مثل اعضاء خانواده خود مراقبت کنیم.
در ادامه صحبت ها ، پرسنل این مراکز هم مانند سایر همکاران مراکز دیگر خواسته هایی از مسئولین داشتند. از جمله :
- برای بالا بردن انگیزه کاری نگاهی ویژه به پرداخت ها و دریافتی های پرسنل بهداشت شود.
- با توجه به کم شدن تعداد مراجعین و متقاضیان دریافت واکسن به مرکز هرندی ، در صورت صلاحدید مسئولین ، پایان ساعت کاری شیفت عصر مرکز هرندی به ساعت 15 کاهش یابد و روزهای تعطیل نیز این مرکز تعطیل اعلام شود.
- در راستای راحت تر شدن کار پذیرش بیماران و مراجعین ، مرکز هرندی نیز مانند سایر مراکز به دستگاه کارت خوان مجهز گردد.
- در صورت امکان ، استفاده از خدمات دندانپزشکی این مرکز برای گروه خواصی از مردم محله هرندی که توان مالی پایین تری نسبت به بقیه دارند . رایگان گردد.